Studentenorganisaties zoeken nieuw bestuur: reageer uiterlijk 1-2 (LSVb) of 8-2 (ISO)

Het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) zoeken nieuwe bestuursleden. Deze twee organisaties behartigen de belangen van alle Nederlandse studenten. De Vereniging Hogescholen werkt veel met hen samen, daarom brengen wij deze oproep graag extra onder de aandacht.

Kandidaatsstelling ISO
Het ISO is op zoek naar vijf studenten of recent afgestudeerden die volgend collegejaar de belangen van meer dan 730.000 studenten in Nederland willen vertegenwoordigen. Wil jij je een jaar lang inzetten voor het hoger onderwijs in een dynamische werkomgeving? Elk jaar wisselt het ISO in juni van bestuur, dit betekent dat ieder jaar rond januari en februari actief op zoek wordt gegaan naar vijf bestuursleden.

Op deze pagina vind je alle informatie over het ISO, een bestuursjaar bij het ISO en de sollicitatieprocedure. Wil je erachter komen of het bestuursjaar van het ISO iets voor jou is? Mail voor een vrijblijvend koffiegesprek met een ISO-bestuurslid binnen of buiten kantoor naar Sjoerd Stikvoort, bestuurder bij het ISO. Ook vinden op 17 en 30 januari de informatieavonden plaats op het ISO-kantoor (aanmelden via mail). De deadline om te solliciteren is 8 februari 23:59.

Kandidaatsstelling LSVb
Voor het collegejaar 2019-2020 zoekt de LSVb vijf bestuursleden die één jaar fulltime willen meewerken in het hart van het studentenleven. De LSVb heeft op haar website meer informatie over een bestuursjaar bij de LSVb en hoe je kunt solliciteren. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Deze kun je stellen aan de sollicitatiecommissie, je kunt hen bereiken via mail. De deadline om te solliciteren is 1 februari 23:59.

Daarnaast ben je welkom op de inloopmiddag op maandag 14 januari. Die avond praat het LSVb-bestuur je vanaf 19.00 uur bij over een bestuursjaar bij de LSVb. De avond duurt tot 22.00 uur en eindigt met een borrel. Kun je 14 januari niet? Woensdag 23 januari heb je nog een kans! Die dag staat de deur van het LSVb-kantoor de hele dag open voor jou. Wees welkom om een kijkje te nemen achter de schermen, te praten met een bestuurslid of medewerkers. Je bent bijzonder welkom om 12.30 uur aan te schuiven bij de dagelijkse lunch of om 19.00 uur bij het avondeten. Helemaal gratis! Langskomen? Laat even een berichtje achter via mail.

Transparante en goede studievoorlichting van cruciaal belang voor NSE 2020

OCW heeft een voorstel gedaan voor de uitvoering van de NSE 2020, na gesprekken met studentenbonden, VSNU, VH en enkele hoger onderwijsinstellingen. De hogescholen zijn voorstander van transparante en goede studievoorlichting en kwaliteitszorg. De hogescholen zien echter onvoldoende garanties voor een goede uitvoering van het voorstel van OCW in 2020. “De resultaten van de NSE worden gebruikt door aankomende studenten bij de bepaling van hun studiekeuze. Er mag geen enkele discussie zijn over de vergelijkbaarheid van de resultaten met andere jaren”, aldus Maurice Limmen, voorzitter van de Vereniging Hogescholen.

Nieuwe besturen ISO en LSVb voor collegejaar 2019-2020

De besturen van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) zijn op 29 juni jl. officieel gewisseld.

Voorlopige aanmeldcijfers mei 2019

Het totaal aantal voorlopige aanmeldingen voor hbo-opleidingen is ongeveer gelijk aan het aantal aanmeldingen van vorig jaar. Er is een forse toename in de aanmeldingen te zien voor associate degree opleidingen (+31,6%). Het aantal aanmeldingen voor bacheloropleidingen neemt 1% af.